Retourneren
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Tip: om je retour het snelst aan te melden gebruik je het retourformulier.
Je kan hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (hier te downloaden als pdf), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn, indien je gebruikt maakt van ons verzendlabel, voor onze rekening.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Indien de verpakking is geopend kan waardevermindering in rekening gebracht worden. Deze kan oplopen tot 100%
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen retourneren. Meld je retour in een paar stappen aan via ons online retourformulier.
Stap 1. Meld je retour aan
Meld je retour aan via het online retourformulier. Gebruik hierbij het bestelnummer. Het bestelnummer vind je terug op de factuur, pakbon en in de bevestigingsmail van je bestelling. Gebruik bij het aanmelden van je retour ook het emailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Retourneren is gratis zolang je gebruik maakt van het online retourformulier. Kies je zelf voor een andere vervoerder, dan zijn de kosten voor het retourneren voor jezelf.
Stap 2. Verpak de retourzending in een omdoos
Het product dient ‘wanneer redelijkerwijs mogelijk’ onbeschadigd te zijn en in een originele verpakking verpakt te zitten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
Verstuur de artikelen in de verzenddoos waarin je ze hebt ontvangen, of een andere passende verzenddoos die de artikelen voldoende beschermt.
Stap 3. Verstuur het pakket
Geef het pakket af bij een DHL-locatie en laat de barcode zien die je per email hebt ontvangen. Het is niet nodig om de barcode te printen, deze kan door DHL vanaf je telefoon gescand worden.
Stap 4. Het aankoopbedrag wordt teruggestort
Nadat de retourzending is verwerkt in ons magazijn, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Je ontvangt een creditfactuur per email.
Stuur je de volledige bestelling retour? Dan crediteren we ook de eventuele verzendkosten van de heenzending. Stuur je een deel van je bestelling retour, dan crediteren we de eventuele verzendkosten van je heenzending niet.
Goed om te weten
- Heb je gekozen voor de betaalmethode Klarna (achteraf betalen) en retourneer je een product na de betaaltermijn van 14 dagen? Voldoe dan de factuur om aanmaningskosten te voorkomen. Nadat wij de retour hebben ontvangen wordt je factuur aangepast. Eventueel betaalde bedragen worden dan teruggestort.
- Heb je een beschadigd pakket ontvangen? Maak hier foto’s van en neem contact op met onze klantenservice.
- Heb je een incomplete bestelling ontvangen of verkeerde artikelen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Wat is de retourtermijn?
Je kunt (een deel van) je bestelling binnen 14 dagen aan ons retourneren.
Kan ik een artikel ook ruilen?
Heb je je bestelling binnen gekregen, maar wil je deze omruilen voor iets anders? Dan kan je het beste de artikelen uit je bestelling retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Wat zijn de uitzonderingen op het retourneren?
Indien de verpakking is geopend kan waardevermindering in rekening gebracht worden. Deze kan oplopen tot 100%.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kan een artikelen binnen 14 dagen aan ons retourneren.
Voor de uitgebreide retourvoorwaarden bekijk je onze algemene voorwaarden.
Worden er retourkosten in rekening gebracht?
Retourneren is gratis als je gebruik maakt van ons retoursysteem. Kies je zelf voor een andere vervoerder, dan zijn de kosten van het retourneren voor jezelf.
Kies je voor een eigen vervoerder? Stuur je retour dan naar:
VITALstyle Retouren
Ecomunitypark 1
8431SM Oosterwolde
Welke retourmogelijkheden heb ik?
Je kan de retour via ons retoursysteem aanmelden. Retourneren is dan gratis. Ook kan je ervoor kiezen om zelf je pakket aan ons te retourneren. De kosten voor het retourneren zijn dan voor jezelf. Deze vergoeden wij niet.
Ik kan het retourlabel niet uitprinten, wat nu?
In de e-mail met de retourinstructies zit een barcode. Deze kan bij het DHL punt gescand worden waarna ze het retourlabel voor je uitprinten.
Waar vind ik de status van mijn retourzending?
We houden je per e-mail op de hoogte van de status van je retourzending. Heb je een account? Dan kan je hier de status van je retour ook bijhouden.
Wanneer krijg ik het aankoopbedrag teruggestort?
Nadat je retour bij ons is binnengekomen en goedgekeurd ontvang je binnen 7 werkdagen het bedrag retour via de door jou gekozen betaalmethode die bij de originele bestelling hoort.
Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?
Je hoeft je bestelling niet retour aan te melden. Neem contact op met onze klantenservice en we zorgen dat je alsnog de juiste producten ontvangt.
Retourformulier
Ga hier naar het online retourformulier.